Lato w pełni, a słoneczna pogoda sprawia, że myślami jesteśmy na wakacjach…
Ale, ale podobno „prawo nie ma wakacji” 🙂
Polecam Wam kolejny interesujący artykuł, dlaczego?
Bo dotyczy nas wszystkich, bo nie każdy z nas potrafi też zawsze utrzymać na wodzy swoje emocje, zwłaszcza te negatywne, a to może rodzić dalsze konsekwencje prawne.
Zjawisko agresji pacjentów wobec personelu medycznego w służbie zdrowia nie jest niczym nowym,jednak staje się jednym z głównych problemów w polskiej służbie zdrowia, którego skala tego zjawiska z roku na rok wzrasta.
Wyzwiska, obelgi czy nawet pobicia pielęgniarek, lekarzy czy ratowników medycznych, to reakcje pacjentów, ale też ich rodzin z którymi spotykają się pracownicy służby zdrowia.
Nie ma żadnego usprawiedliwienia na powyższe reakcje, które niewątpliwie są odpowiedzią na zbyt długi okres oczekiwania świadczenie medyczne, utrudniony dostęp do specjalistów czy też niezadowolenie z udzielonej usługi.
Agresywni bywają nie tylko pacjenci, ale także media, które w przypadku potknięcia lekarza automatycznie wydają wyroki nie czekając na formalne wyjaśnienie sprawy przez placówkę medyczną czy też organy ścigania. Co na to prawo ? Czy i w jaki sposób chroni personel medyczny? Z jakich środków prawnych można skorzystać?
A czy Wy, zetknęliście się z agresją pacjentów lub sami byliście zdenerwowanym pacjentem? Albo zaatakowanym lekarzem, pielęgniarką, ratownikiem?
O tym przeczytacie w lipcowym wydaniu czasopisma Służba Zdrowia.
Dużo słońca dla Was!
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }