Aneta Sieradzka

Sieradzka&Partners

Specjalizuje się w prawie nowych technologii, ochronie danych osobowych i prawie medycznym.
[Więcej >>>]

Reklama wyrobów medycznych – jak działać w sieci?

Aneta Sieradzka23 kwietnia 2023Komentarze (0)

Prawnicy teraz straszą, że nie możemy działać w sieci przez nowe przepisy o reklamie wyrobów medycznych i wysokie kary finansowe

… usłyszałam niedawno od właścicielki jednej z klinik z zakresu chirurgii plastycznej i medycyny estetycznej.

Byłam nieco zdumiona tą wypowiedzią bo rolą prawników nie jest straszenie a skuteczne pomaganie aby nadal lekarze i kliniki mogły działać w sieci nie naruszając w swych aktywnościach  nowych przepisów o reklamie wyrobów medycznych.

Potrzebujemy szkolenia z nowych przepisów, czy powie nam Pani jakich zwrotów nie używać i czego nie pisać?

Zniknęliśmy z sieci bo nie wiemy co robić

To najczęstsze wypowiedzi właścicieli klinik, gabinetów czy samych lekarzy, ale też specjalistów od marketingu, którzy też muszą przyswoić sobie nowe przepisy o reklamie wyrobów medycznych.

O tym co reklamą wyrobu medycznego nie jest pisałam już na blogu, tutaj. 

Pojawiają się zatem pytania, jakie treści i jak sformułowane można zamieszczać w social mediach o wyrobach medycznych?

Jak działać w sieci

Co publikować w social mediach?

Warto opierać swoje treści na instrukcji producenta wyrobu medycznego i z nich korzystać.

Stawiać na treści merytoryczne.

Pisanie bloga nie jest zabronione.

Prowadzenie kanałów w social mediach nie jest zabronione. Dozwolone (Instagram, TikTOk, Facebook, Linkedin, itd.)

Pisanie o tym, że dany lekarz, czy klinika korzysta z dobrodziejstwa nowych technologii, sztucznej inteligencji, robotów medycznych czy każdej innej innowacji w medycynie nie jest zabronione.

Podawanie w materiałach marketingowych informacji o tym w jakich godzinach można umówić się na konsultację, gdzie, w jakiej formule (stacjonarnie, zdalnie) jest dozwolone oraz wskazanie który z lekarzy jakie zabiegi wykonuje.

Pisanie o pasjach lekarzy i innych pracowników klinik w social mediach jest dozwolone.

Dozwolone jest publikowanie wizerunku lekarzy.

Można pokazywać wnętrza kliniki, gabinetów, rejestracji.

Można publikować i informować  pacjenta jak  przygotować się do pierwszej wizyty.

Można publikować informacje o aktywnościach naukowych lekarzy, np. publikacje, udział w kongresach. Kolacja firmowa też.

Można publikować zdjęcia z sali operacyjnej (pod pewnymi warunkami).

Można pisać o wartościach kliniki.

Można publikować wypowiedzi lekarzy (o ile nie będą reklamą).

Można zamieszczać hasztagi.

Pacjentów też, ale tutaj trzeba działać ostrożnie aby nie naruszyć tajemnicy medycznej, RODO czy przepisów o wyrobach medycznych, praw autorskich co oznacza, że taką publikację należy zabezpieczyć prawnie aby nie narazić się na zarzuty, których można ominąć.

Warto stworzyć strategię marketingową, która będzie oparta o analizę prawną zgodności z przepisami prawa, nie tylko tymi dotyczącymi przepisów reklamy wyrobów medycznych, a kompleksowo.

Warto, opracować szablon według którego będą publikowane treści do social mediów.

Warto, w tym wszystkim skorzystać z pomocy ekspertów aby niepotrzebnie nie narażać się na dotkliwe sankcje finansowe.

Można nadal działać w sieci, promować swoje marki, działalności i ludzi, tylko trzeba to robić zgodnie z prawem, co jest możliwe.

Reklama wyrobów medycznych to nie tylko chirurgia plastyczna czy medycyna estetyczna, to także każda inna dziedzina medycyny, która podlega pod jurysdykcję znowelizowanych przepisów (kardiologia, ginekologia, ortopedia, itd.)

Przepisy te dotyczą także pielęgniarek i położnych czy fizjoterapeutów. Zakres podmiotowy jest znacznie szerszy niż tu wspominam. 

Można publikować sporo treści i prowadzić aktywny digital marketing placówki medycznej który powinien być poprzedzony stworzeniem koncepcji marketingowej opartej na compliance aby był bezpieczny!

Skutecznego wsparcia udziela zespół naszych doświadczonych prawników w Sieradzka&Partners 

Aneta Sieradzka
Kancelaria Sieradzka&Partners

Photo by dole777 on Unsplash

***

Reklama wyrobów medycznych – nowe prawo, a digital marketing placówek medycznych

Nowe prawo reklamy wyrobów medycznych spędza sen z powiek wielu medykom, placówkom medycznym oraz ekspertom od marketingu i PR w sektorze zdrowia.

Ta rewolucja to przede wszystkim także wyzwanie dla prawników aby skutecznie wspierać sektor zdrowia, szkolić, analizować i przygotowywać bezpieczny grunt do działań marketingowych placówek medycznych aby nie narażały się na surowe sankcje finansowe [Czytaj dalej…]

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Na blogu jest wiele artykułów, w których dzielę się swoją wiedzą bezpłatnie.

Jeśli potrzebujesz indywidualnej pomocy prawnej, napisz do mnie :)

Przedstaw mi swój problem, a ja zaproponuję, co możemy wspólnie w tej sprawie zrobić i ile będzie kosztować moja praca.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez Anetę Sieradzką w celu obsługi komentarzy. Szczegóły: polityka prywatności.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: