Nowe prawo reklamy wyrobów medycznych spędza sen z powiek wielu medykom, placówkom medycznym oraz ekspertom od marketingu i PR w sektorze zdrowia.
Ta rewolucja to przede wszystkim także wyzwanie dla prawników aby skutecznie wspierać sektor zdrowia, szkolić, analizować i przygotowywać bezpieczny grunt do działań marketingowych placówek medycznych aby nie narażały się na surowe sankcje finansowe.
Ustawa o wyrobach medycznych nie zawiera definicji reklamy
O reklamie wyrobów medycznych, pisałam na blogu jeszcze w grudniu ubiegłego roku:
a także w tekście:
Ustawodawca zadania nikomu nie ułatwił co więcej wytworzył kiepski grunt z którym należy sobie teraz poradzić.
Jak zatem rozumieć reklamę? Jako komunikat informacyjno – perswazyjny kierowany do odbiorcy.
Co nie jest uważane za reklamę wyrobu medycznego?
Prościej jest wskazać co NIE jest uważane za reklamę wyrobu medycznego ( art. 59 ustawy):
- katalogi handlowe lub listy cenowe, które zawierają wyłącznie nazwę, cenę lub specyfikacje techniczną wyrobów
- informacje umieszczone na opakowaniach oraz załączone do opakowań wyrobów np. instrukcja używania
- wyroby medyczne w procesie certyfikacji, które nie przeszły jeszcze oceny zgodności z MDR (np. próbki, prototypy) demonstrowane podczas targów handlowych, wystaw, pokazów, pod warunkiem zastosowania odpowiedniej informacji.
Temat reklamy wyrobów medycznych jest gorący, wzbudza liczne wątpliwości praktyczne, jak działać legalnie w sieci bez naruszania przepisów?
O tym jak redagować treści, posty do social mediów, co pisać a czego nie publikować, jakich sformułowań nie używać, jak zrobić audyt opublikowanych dotychczas treści – o tym i wielu innych praktycznych obszarach mówię podczas moich wewnętrznych szkoleń dla placówek medycznych.
Jeśli chcielibyście Państwo skorzystać z mojego wsparcia i rekomendowanych rozwiązań, zapraszam do kontaktu office@anetasieradzka.pl – znajdziemy bezpieczne rozwiązanie!
***
PORADNIK (eBOOK) – „Reklama wyrobów medycznych – nowe prawo, a digital marketing placówek medycznych” – jeśli jesteś zainteresowany zakupem to napisz na office@anetasieradzka.pl
Aneta Sieradzka
Kancelaria Sieradzka&Partners
Photo by Christine Sandu on Unsplash
***
Aneta Sieradzka szkolenia
Sprawdzaliście kiedyś czego ludzie o was szukają… w googlach?
Warto zerknąć, bo może się okazać jak w moim przypadku, że przedmiotem poszukiwań są informacje dotyczące życia zawodowego co mnie bardzo cieszy! [Czytaj dalej…]
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }