Aneta Sieradzka

Sieradzka&Partners

Specjalizuje się w prawie nowych technologii, ochronie danych osobowych i prawie medycznym.
[Więcej >>>]

Reklama wyrobów medycznych – nowe prawo, a digital marketing placówek medycznych

Aneta Sieradzka18 marca 2023Komentarze (0)

Nowe prawo reklamy wyrobów medycznych spędza sen z powiek wielu medykom, placówkom medycznym oraz ekspertom od marketingu i PR w sektorze zdrowia.

Ta rewolucja to przede wszystkim także wyzwanie dla prawników aby skutecznie wspierać sektor zdrowia, szkolić, analizować i przygotowywać bezpieczny grunt do działań marketingowych placówek medycznych aby nie narażały się na surowe sankcje finansowe.

Reklama wyrobów medycznych

Ustawa o wyrobach medycznych nie zawiera definicji reklamy

O reklamie wyrobów medycznych, pisałam na blogu jeszcze w grudniu ubiegłego roku:

a także w tekście:

Ustawodawca zadania nikomu nie ułatwił co więcej wytworzył kiepski grunt z którym należy sobie teraz poradzić.

Jak zatem rozumieć reklamę? Jako komunikat informacyjno – perswazyjny kierowany do odbiorcy.

Co nie jest uważane za reklamę wyrobu medycznego?

Prościej jest wskazać co  NIE jest uważane za reklamę wyrobu medycznego ( art. 59 ustawy):

  • katalogi handlowe lub listy cenowe, które zawierają wyłącznie nazwę, cenę lub specyfikacje techniczną wyrobów
  • informacje umieszczone na opakowaniach oraz załączone do opakowań wyrobów np. instrukcja używania
  • wyroby medyczne w procesie certyfikacji, które nie przeszły jeszcze oceny zgodności z MDR (np. próbki, prototypy) demonstrowane podczas targów handlowych, wystaw, pokazów, pod warunkiem zastosowania odpowiedniej informacji.

Temat reklamy wyrobów medycznych jest gorący, wzbudza liczne wątpliwości praktyczne, jak działać legalnie w sieci bez naruszania przepisów?

O tym jak redagować treści, posty do social mediów, co pisać  a czego nie publikować, jakich sformułowań nie używać, jak zrobić audyt opublikowanych dotychczas treści – o tym i wielu innych praktycznych obszarach mówię podczas moich wewnętrznych szkoleń dla placówek medycznych.

Jeśli chcielibyście Państwo skorzystać z mojego wsparcia i rekomendowanych rozwiązań, zapraszam do kontaktu office@anetasieradzka.pl – znajdziemy bezpieczne rozwiązanie!

***

PORADNIK (eBOOK) – „Reklama wyrobów medycznych – nowe prawo, a digital marketing placówek medycznych” – jeśli jesteś zainteresowany zakupem to napisz na office@anetasieradzka.pl

Aneta Sieradzka
Kancelaria Sieradzka&Partners

Photo by Christine Sandu on Unsplash

***

Aneta Sieradzka szkolenia

Sprawdzaliście kiedyś czego ludzie o was szukają… w googlach?

Warto zerknąć, bo może się okazać jak w moim przypadku, że przedmiotem poszukiwań są informacje dotyczące życia zawodowego co mnie bardzo cieszy! [Czytaj dalej…]

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Na blogu jest wiele artykułów, w których dzielę się swoją wiedzą bezpłatnie.

Jeśli potrzebujesz indywidualnej pomocy prawnej, napisz do mnie :)

Przedstaw mi swój problem, a ja zaproponuję, co możemy wspólnie w tej sprawie zrobić i ile będzie kosztować moja praca.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez Anetę Sieradzką w celu obsługi komentarzy. Szczegóły: polityka prywatności.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: