JAKOŚ to nie jakość. Jakość realna czy wyimaginowana?
Szpitale stoją u progu wdrożenia ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta (ust. czeka na podpis prezydenta).
〽️Poniżej kilka uwag aby nie skończyło się jak z wdrożeniami RODO – szybko, byle jak i na hurra, co nie oznacza nic dobrego. „Jakoś coś mamy,” ale to nie jest ani jakość, ani zgodność z przepisami.
〽️Strategia każdego wdrożenia to podstawa, a rozliczalność powinna stanowić azymut działań.
Minimalizowanie ryzyka wymaga umiejętności identyfikowania zagrożeń.
🔱Uzyskanie autoryzacji NFZ – formalna praca do wykonania
🔱Opracowanie wewnętrznego systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem – w praktyce produkcja procedur i udoskonalanie obecnych
🔱Tworzenie rejestrów medycznych – zaktualizowanie procedur dotyczących ochrony danych osobowych oraz bezpieczeństwa informacji.
Nie uciekniemy przed RODO i Cyberbezpieczeństwem. Ani przed AI.
Szkolenia pracowników
🔔Szkolenia pracowników – stworzenie polityki cykliczności, kompleksowej – obejmującej personel administracyjny i medyków. Tworzenie dobrych treści edukacyjnych jest wymagające i nie polega na rozsyłaniu pracownikom tekstów ustaw aby sobie poczytali na bezsenność.
🔆Wdrożenia zawsze wymagają interdyscyplinarnego podejścia w którym jednostki organizacyjne ze sobą współpracują, konsultują, analizują, a to jeden z częstych problemów niejednego szpitala- brak dostatecznej komunikacji na poziomie wewnętrznym.
🔆Ustawa o jakości to też wyzwanie dla ubezpieczycieli, jakie narzędzia i formy wsparcia będą zapewniać szpitalom. Wsparcia, które nie zastąpi kompleksowych indywidualnych wdrożeń. W dobie cyfryzacji, możliwości jest sporo.
❌Ustawa o ochronie osób zgłaszających naruszenia prawa
Pojawił się kolejny projekt ustawy co oznacza, że w końcu trafi on pod głosowanie do Sejmu. Termin vacatio legis jest wręcz przerażająco krótki.
🔱Jeśli ktoś „bał się” RODO lub teraz ustawy o jakości to ja mówię, bój się przepisów o ochronie sygnalistów, w których odpowiedzialność karną może ponosić każdy pracownik. To przepisy, które tworzą system naczyń połączonych z innymi regulacjami – są wymagające i sprytne.
Stworzenie wewnętrznych procedur, zapewnienie odpowiedniej kadry, szkolenia pracowników to wymaga jak wyżej, strategii i czasu, wiedzy i doświadczenia.
❇️Transparentność jest wymagająca.
❇️Transparentność to nie segregator procedur na biurku dyrektora czy prezesa.
🌪️Jeśli ktoś czeka na ostatnią chwilę ze wszystkim to scenariusz może być tylko jeden. Śliczna katastrofa, którą można co najwyżej przypudrować i czekać aż trup wypadnie z szafy. Może nawet kilka. Jakoś.
#UstawaoJakości #Sygnaliści #RODO #Cyber #AI #Szkolenia
————————
♦️Sieradzka&Partners https://anetasieradzka.pl
♦️LAWfully https://lawfully.pl
***
Aneta Sieradzka szkolenia
Sprawdzaliście kiedyś czego ludzie o was szukają… w googlach?
Warto zerknąć, bo może się okazać jak w moim przypadku, że przedmiotem poszukiwań są informacje dotyczące życia zawodowego co mnie bardzo cieszy!
Wszak newsów dotyczących życia prywatnego nie było w sieci i nie zapowiada się abym miała to zmienić [Czytaj dalej…]
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }