Zastanawialiście się ile razy, próbowaliście uzyskać informacje o stanie zdrowia bliskiej osoby dzwoniąc do przychodni czy szpitala? I ile razy usłyszeliście „NIE” bo… RODO, bo nie możemy, bo ochrona danych, nie bo nie – bo nawet nie wiemy dlaczego” a Ty medyku, ile razy odmówiłeś udzielenia informacji przez telefon bo ktoś Cię błędnie nauczył, że nie można? MOŻNA, od zawsze.
Pojawiły się wytyczne Rzecznika Praw Pacjenta i Urzędu Ochrony Danych Osobowych, które powinny pojawić się ze trzy lata wcześniej, ale dobrze, że są dzisiaj – równie potrzebne w dobie teleporad i pandemii.
Wytycznym brakuje sporo do doskonałości, są w nich mini wpadki w postaci odwołania do nieaktualnego katalogu osób bliskich, ale są. Wytyczne wzmacniają ochronę pacjenta. Tym samym nakładają wręcz obowiązek na placówki medyczne aby podnosiły świadomość prawną wśród medyków. Słusznie.
Realizacja prawa pacjenta do informacji na odległość przez osoby uprawnione
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }